Arviointiohjeet

Arviointiohjeidemme tarkoituksena on kuvata prosesseja ja lainmukaisia velvoitteita, jotka liittyvät kuluttajien verkkosivuillamme julkaisemiin tuotearvosteluihin ja -arviointeihin (”arvioinnit”), sekä kertoa asianmukaisista ja kohtuullisista toimista, joihin ryhdymme varmistaaksemme, että tuotearvioinnit tulevat kuluttajilta, jotka ovat todella käyttäneet ja ostaneet tuotteitamme.

Uskomme vakaasti, että arvioinnit ovat tärkeitä kuluttajien kannalta, kun he ostavat tuotteita verkkosivultamme. Olemme sitoutuneet varmistamaan, että arvioinnit ovat todellisten kuluttajien kirjoittamia ja että ne antavat oikeudenmukaista ja avointa tietoa kuluttajille ja verkkosivun käyttäjille.




1. Mitä se tarkoittaa sinun kannaltasi?


Kaikkia arviointeja koskevat Clinique n käyttöehdot. Edeltävää sisältöä rajoittamatta:


Arviointeja ei julkaista, jos (i) mikä tahansa sisältö on laitonta, siveetöntä, uhkaavaa, halventavaa, rikkoo jonkin osapuolen immateriaalioikeuksia, sisältää ohjelmistoviruksia, kaupallisia ilmoituksia, ketjukirjeitä, massapostituksia tai jonkinlaista roskapostia tai (ii) jos sen laatija esiintyy jonakin toisena henkilönä tai yksikkönä tai muutoin antaa harhaanjohtavaa tietoa arvioinnin alkuperästä.


Clinique tuotteisiin tai palveluihin liittymätöntä palautetta tai niihin liittymättömiä ongelmia ei julkaista. Arvioinnin lähettäminen ei ole muodollinen kanava valitusten lähettämiselle, eikä Clinique voi vastata suoraan sinulle tällä alustalla. Jos sinulla on jokin huolenaihe, ota yhteyttä Clinique asiakaspalveluun, niin Clinique tiiminjäsen auttaa sinua mielellään.


Clinique voi myös käyttää sähköpostiosoitettasi tai muuta yhteystietoa viestiäksesi kanssasi arviointiisi liittyen. Katso lisätietoa Clinique tietosuojakäytännöstä.



2. Miten tarkistamme arvioinnit


Kuluttajien täytyy merkitsemällä valintaruutu vahvistaa ostaneensa, käyttäneensä tai kokeilleensa arvostelemaansa tuotetta; tällä tarkistetaan, että tuotearvostelut ovat peräisin aidoilta kuluttajilta.

Muita varmistusmenetelmiä voivat olla sisällön moderointipalvelut, joilla varmistetaan aitous laatua tai valvontaa vaarantamatta:

1. Edistynyt petosten ehkäiseminen: Petosten havaitsemisteknologian avulla voimme vahvistaa sisällön aitouden, poistaa kaksinkertaiset arvioinnit, ehkäistä asiattomat tuotemerkin/jälleenmyyjän kampanjat, suojata tuotemerkkiämme herjauksilta / säädyttömältä kielenkäytöltä / loukkaavilta kuvilta tai videoilta ja pitää kaikenlaisen muun vilpillisen sisällön poissa verkkosivultamme.

2. Kaksitasoinen moderointi: Automatisoitua suodatusprosessia käytetään havaitsemaan mahdolliset aitousongelmat, aina asiattomasta tai laittomasta sisällöstä kaikenlaiseen arkaluontoiseen tietoon. Lisäksi moderointitiimimme ihmisjäsenet tuovat ylimääräisen moderointitason varmistamaan, että kaikki arvioinnit ovat lainmukaisia, asianmukaisia ja kiistattomia.

3. Eteenpäin ohjaaminen ja hälytykset: moderoijat välittävät tietyt asiat korkeamman tason sisällön tarkastusta varten, jos tiedot sisältävät esimerkiksi asiakaspalveluun liittyviä ongelmia, turvallisuushuolenaiheita tai mainitsevat virheellistä verkkosivutietoa. Teemme tämän parantaaksemme jatkuvasti tarjoamiamme tuotteita ja asiakkaidemme odottamaa kokemusta.




3. Miten varmistamme arviointien avoimuuden


Olemme sitoutuneita julkaisemaan kaikki arvioinnit, niin positiiviset kuin negatiivisetkin, emmekä osta arviointeja. Jos arviointi ei kuitenkaan noudata näitä arviointiohjeita, sitä ei julkaista.


3.1 Tiedonanto ja merkitseminen:

Sponsoroituihin tai kannustimia sisältäviin arviointeihin lisätään visuaalinen elementti, jotta kuluttajat tietävät, milloin annettu arviointi on julkaistu jonkinlaisen hyväksynnän sisältävänä tai sponsoroinnin tai kannustimen seurauksena. Tällaiset tiedonannot näytetään suoraan itse arvioinnissa joko lisäämällä niihin erityinen teksti tai erityinen merkintä.


Arviointien avoimuuden varmistamiseksi tarjoamme erityyppisiä tiedonantoja: nämä tiedonannot osoittavat, jos ja kun arvioinnit ovat sponsoroituja tai liittyvät kannustimiin (esimerkiksi, kun kuluttaja on saanut ilmaisia tuotteita tai muuntyyppisiä kannustimia tai kun arvioinnit tulevat henkilöiltä, joilla on suora suhde yritykseemme, kuten henkilökunnaltamme, influenssereilta jne.).


Yleensä henkilökunnaltamme tulevia arviointeja ei hyväksytä, mutta jos ne julkaistaan, tällaisissa arvioinneissa kerrotaan kyseinen yhteys, kuten edellä on mainittu.


3.2 Arvioinnin esitys:

Tuotesivulla on saatavilla useita arviointeihin liittyviä tasoja.

Arviointikatkelma on yksinkertainen visuaalinen osa tuotearvioinnin sisällöstä tuotesivun oikeassa yläkulmassa.


Lisäksi arvioinnin yhteenveto esittää tuotearvioinnin tiedot, mm. keskimääräisen tähtipisteytyksen, arvioinnin sisällön ja pisteytyksen jakautumisen.


Tuotearvioinnit esitetään verkkosivullamme yleensä niin, että viimeisimmäksi julkaistu arviointi näkyy ensimmäisenä. Arvioinnit voidaan kuitenkin rajata seuraavin perustein: uusimmat, hyödyllisimmät, pienimmän pisteytyksen saaneet, suurimman pisteytyksen saaneet, vanhimmat ja kuvan sisältävät arvioinnit.


Sivulla näytetään myös erittely siitä, miten monta arviointia on kirjoitettu kutakin tähtipisteytystä kohden. Arvioinnit voidaan myös suodattaa pistemäärän perusteella, jos halutaan näyttää vain suurimman pistemäärän saaneet tai pienimmän pistemäärän saaneet arvioinnit tai jonkin nimenomaisen tähtiluokituksen saaneet arvioinnit – valinnan mukaan. Näin varmistetaan, että kuluttajat saavat oikeudenmukaisen ja avoimen pääsyn kaikkiin arviointeihin, olivatpa ne positiivisia tai negatiivisia.


3.3 Arvioinnin pisteytyksen laskeminen

Tuotearvioinnin yleispistemäärä näytetään arvioinnin vieressä. Tämä pistemäärä näyttää kaikkien tietystä tuotteesta julkaistujen arvostelujen todellisen keskiarvon, jossa kokonaispistemäärä on jaettu kyseisestä tuotteesta julkaistujen arvostelujen määrällä.


Useimmissa tapauksissa yleispistemäärä näytetään yleisenä tähtien lukumääränä (0–5 tähteä) tai arvioinnin desimaalikeskiarvona (0–5). Tämä perustuu kaikkien arviointien keskiarvoon jaettuna arviointien lukumäärällä (esim. saatat nähdä pistemäärän 4 tähteä tai 4,3 tähteä).